Shumë njerëz besojnë në një “periudhë kritike të moshës” për mësimin e gjuhëve dhe se kjo mund të zbatohet për mësimin e gjuhës së dytë. Pikërisht kjo është periudha kur fëmijët zhvillohen dhe truri është i predispozuar për sukses në mësimin e gjuhës. Shumica e njerëzve besojnë se kjo moshë është para pubertetit dhe është një kohë kur fëmijët janë më të varur nga të mësuarit në mënyrë të natyrshme. Sapo të arrijë puberteti, nxënësit priren të mbështeten në ‘aftësi’ dhe ‘strategji’ më formale të të mësuarit. Kjo mund të çojë në një sukses të dukshëm e më të madh të fëmijëve kur mësojnë gjuhë të huaja, krahësuar me të rriturit, por kjo mund të jetë edhe për shkak të faktorëve të tjerë, si për shembull fakti që fëmijët kanë më shumë kohë në shkollë për të mësuar. Mund të ndodhë gjithashtu që fëmijët të kenë më shumë ekspozim ndaj gjuhës përmes televizionit dhe internetit sesa të rriturit. Një fushë që duket qartë është se fëmijët që mësojnë një gjuhë të dytë para moshës 15 vjeçare kanë shumë më shumë gjasa të fitojnë një rrjedhshmëri ‘si gjuha e tyre amtare’ në atë gjuhë të dytë.
Cila është metoda më efektive për mësimin e gjuhëve të huaja për fëmijët e kësaj moshe? (A duhet të përqendrohemi në mësimin serioz me saktësi të madhe gjuhësore apo duhet të fokusohemi te loja dhe kënaqësia?) Cila është gjëja më e rëndësishme që prindërit/mësuesit duhet t’i kushtojnë vëmendje kur krijojnë një mjedis mësimi anglisht për fëmijët?
Të gjithë fëmijët kanë pika të forta dhe të dobëta, pëlqime dhe mospëlqime të ndryshme dhe studiojnë në një larmi të madhe mjedisesh të ndryshme. Mësuesit duhet të kenë një njohuri të qartë se si fitohet një gjuhë e huaj dhe ta përdorin këtë njohuri për t’i mësuar këta fëmijë si individë brenda një grupi shoqëror.
Për fëmijët, loja dhe mësimi serioz nuk kanë nevojë domosdoshmërisht të diferencohen. Në të vërtetë, fëmijët mësojnë shumë përmes lojës dhe mësuesit dhe prindërit duhet ta trajtojnë këtë mundësi për të luajtur si një pjesë shumë serioze të të gjithë mësimit. Në lojë, fëmijët mund të provojnë role dhe gjuhë të reja dhe shpesh performojnë përtej asaj që janë të aftë në mjedise më formale. Në lojë, ata mund të bëjnë zbulime rreth gjuhës që ruhen më mirë në memorien e tyre sesa gjuha që u ‘prezantohet’ nga një mësues. Prandaj, roli i mësuesve është të mbështesin fëmijët dhe t’i udhëheqin ata, duke modeluar gjuhën që nevojitet për sukses dhe duke i nxitur dhe sfiduar fëmijët për të mësuar.
Megjithatë, eksperiencat kanë treguar se fëmijët priren të mësojnë një gjuhë më mirë kur janë të interesuar për të dhe të motivuar për ta mësuar at të gjithë, nga gjuha që vendoset në një kontekst me të cilin ata janë të njohur. Për shembull, të gjithë jemi mësuar të shohim që fëmijëve u kërkohet të bëjnë një ‘test’ vetë, në mënyrë që të vlerësohet aftësia e tyre individuale. Sidoqoftë, kjo funksionon kundër asaj për të cilën ne shpesh përdorim gjuhën, që është të komunikojmë me të tjerët. Ne e quajmë këtë boshllëk të mësimdhënies dhe testimit. Gjuha është për komunikim dhe suksesi në të vërtetë ka të bëjë me atë se sa mirë janë dhënë dhe pranuar idetë dhe opinionet dhe çfarë ndikimi kanë pasur ato m të gjithë tej.
Burimi:
https://www.bbc.com/future/article/20181024-the-best-age-to-learn-a-foreign-language
https://www.parent.com/blogs/conversations/the-best-age-for-kids-to-learn-a-second-language